Alle veelgestelde vragen op een rij

Algemeen

OTH heeft contracten met alle Nederlandse zorgverzekeraars. Als je een verwijzing hebt van je arts of specialist, dan wordt jouw hulpmiddel meestal vergoed vanuit je basis zorgverzekering. Je betaalt alleen je eigen risico, als dit (deels) openstaat.

Een verwijzing is een brief die je van jouw arts of specialist krijgt.
Hierop staat onder andere:

  • wat er aan de hand is (jouw medische indicatie)
  • welk soort hulpmiddel jou geadviseerd wordt
  • de naam en stempel van de arts of specialist

Het is belangrijk om de originele verwijzing en je zorgverzekeringspas mee te nemen naar onze eerste afspraak. Zo kunnen wij de vergoeding rechtstreeks bij jouw zorgverzekeraar regelen.

Je kunt ons contactformulier invullen of direct telefonisch een afspraak maken via 072-5335862.
Goed om te weten: als we tot productie/bestelling van jouw hulpmiddel overgaan, is het belangrijk dat je de originele verwijzing van jouw arts of specialist meeneemt.

Schoenmaker Hanssen Footcare heeft wekelijks spreekuur in onze vestiging aan de Westerweg. Om een afspraak te maken met de schoenmaker bel je met Hanssen Footcare 023-5319275. Het is niet mogelijk om afspraken met de schoenmaker te maken via OTH.

In een persoonlijk intakegesprek maakt onze zorgexpert een grondige analyse van jouw situatie en klacht(en). Het intakegesprek is gratis. Samen kijken we naar de meest geschikte oplossing. Een topsporter heeft immers andere wensen dan een hovenier.

Na het intakegesprek maakt de zorgexpert een zorgplan. Indien nodig werken we samen met leveranciers. Wil je meer weten over onze werkwijze?

Wij begrijpen dat je misschien al een idee hebt van wat je nodig hebt. Toch is het niet mogelijk om zelf een hulpmiddel te bestellen.

Het is namelijk belangrijk dat een hulpmiddel goed past en precies doet waar het voor bedoeld is.
Daarom werken wij altijd op afspraak, waarin onze zorgexpert jou advies geeft.
Zo kunnen we garanderen dat het hulpmiddel geschikt is.
Dat is niet alleen fijn voor jou, maar ook belangrijk voor de garantie.

Ja, meestal maakt onze zorgexpert een vervolgafspraak om te kijken of jouw hulpmiddel naar wens is en of dat er aanpassingen nodig zijn. Uiteraard is het altijd mogelijk om contact met ons op te nemen als je eerder vragen hebt.

Afhankelijk van het soort hulpmiddel dat je hebt, is er in jouw zorgverzekering bepaald wanneer je in een nieuw hulpmiddel mag. Hierover blijven we in contact. Als je eerder vragen hebt, neem dan gerust contact met ons op.

Klik hier voor een overzicht van al onze locaties. Je kunt alleen op afspraak bij ons terecht.

Ons uitgangspunt is om je te ontvangen op één van onze vestigingen. Wij komen alleen aan huis als de arts ook bij jou aan huis komt. Je hebt hiervoor een verwijzing nodig. Als dit niet het geval is worden er per huisbezoek kosten in rekening gebracht.

De levertijd van jouw hulpmiddel is afhankelijk van het soort hulpmiddel, materiaal en of het een maatwerk- of confectieproduct (uit voorraad) is. Wij informeren je hierover tijdens de eerste afspraak.

Een maatwerkproduct wordt gemaakt in onze eigen werkplaats in Heiloo of bij onze samenwerkingspartner Heckert & van Lierop in Eindhoven. Voor confectieproducten werken wij samen met onze leveranciers.

Het is mogelijk om je hulpmiddel te versturen. De verzendkosten zijn 10 euro en je ontvangt hiervan een factuur. Als wij jouw e-mailadres hebben ontvang je daarop een track & trace-code.

Als jouw hulpmiddel onder je basisverzekering valt, loopt de betaling rechtstreeks via je zorgverzekeraar.

Ja, steunkousen worden aangemeten op onze locatie in Heiloo.

Voor orthopedische schoenen kun je terecht bij Hanssen Footcare. Wij hebben een fijne samenwerking met de orthopedische schoenexperts. Daarom hebben zij op maandag en woensdag spreekuur op onze locatie in Heiloo.
Je kunt een afspraak maken via Hanssen Footcare of telefonisch via 023-5319275.